سومین گروه اسرای فلسطینی 8 دی آزاد می شوند

سومین گروه اسرای فلسطینی 8 دی آزاد می شوند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سومین گروه از اسرای فلسطینی 29 دسامبر (8 دی) آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیش از ترک فلسطین اشغالی در یک کنفرانس خبری در فرودگاه اللد اظهار داشت: سومین گروه از اسرای فلسطینی پیش در موعد مقرر یعنی بیست و نهم ماه جاری میلادی (8 دی) آزاد خواهند شد.

اظهارات جان کری پس از آن مطرح می شود که جان کری هفته گذشته سعی کرد تشکیلات خودگردان فلسطین را متقاعد کند تا آزادی سومین گروه از اسرای فلسطینی را به مدت یک ماه به تعویق بیندازد، اما فلسطینی ها با این پیشنهاد مخالفت کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات سازش نیز گفت: هیچ قصدی برای تمدید مذاکرات میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی که مدت آن 9 ماه است وجود ندارد. هدف اصلی دستیابی این مذاکرات دستیابی به توافق دائم میان طرفین است و راه حل موقت مد نظر نیست.

پس از توقف چند ساله مذاکرات سازش که به دلیل توسعه شهرک ها در سپتامبر 2010 متوقف شده بود، پیش از از سرگیری آن که چند ماه پیش با میانجیگری آمریکا صورت گرفت توافق شد 104 اسیر فلسطینی که از پیش از امضای توافقنامه اسلو در زندان رژیم صهیونیستی بسر می برند در چند مرحله آزاد شوند. تاکنون دو گروه از این اسرا در دو مرحله آزاد شده اند.

کد خبر 2195007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha